Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron internetowych

Internet stał się już tak ważnym medium, że można w nim znaleźć wszystko. Stron internetowych na każdy możliwy temat jest mnóstwo i łatwo zginąć w tym tłumie. Dlatego trzeba prowadzić swoją stronę z głową i poświęcać jej sporo uwagi. Niezależnie od tego, czy publikujemy treści dotyczące firmy, czy prywatnego bloga, jeśli chcemy mieć odbiorców musimy wykorzystać pozycjonowanie stron.

Cel pozycjonowania

Jak szukamy treści w internecie? Większość osób wykorzystuje do tego wyszukiwarkę, która po wpisaniu hasła wyświetla „najlepsze” wyniki. Pozycjonowanie stron służy temu, by znaleźć się w tym rankingu jak najwyżej. Nie jest to proste, bo trafność strony jest oceniana już na poziomie technicznym. Jednak nawet osoby, które nie znają się na informatyce mogą stworzyć stronę internetową za pomocą gotowych platform. Wówczas musimy tylko zadbać o to, co zamieszczamy.

Jak pozycjonować stronę?

Kiedy już założymy stronę internetową możemy przystąpić do publikacji treści. Zastanówmy się, czego ma dotyczyć strona, bo przecież inaczej piszemy na blogach, a inaczej, gdy chcemy reklamować w sieci firmę.

W obu przypadkach tekst powinien być spójny, dotyczyć konkretnego tematu. Należy też tworzyć go tak, by zawierał sformułowania popularne w branży (tzw. frazy kluczowe). Dzięki nim będzie jasne, czego dotyczy strona. Są one również brane pod uwagę przez wyszukiwarkę więc ich odpowiednie użycie zwiększa widoczność.

Są agencje, które zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych. W treści na ich stronie z pewnością znajdziemy frazę „pozycjonowanie stron internetowych„. Przecież szukając takiego miejsca właśnie tych słów byśmy użyli, prawda?

Jeśli nasza firma działa na terenie konkretnego kraju, miasta, czy na innym ściśle określonym terenie to trzeba podać tę informację. Osoby mieszkające w Białymstoku nie będą szukać firm z siedzibą w Krakowie. W takiej sytuacji nasze wyszukanie możemy uzupełnić i wpisać „pozycjonowanie stron internetowych Białystok„. Jeśli nie podamy miasta, w którym usługi świadczymy to przy drugiej frazie nasze strona nie zostanie uznana za trafną. Nie musimy podawać kraju, jeśli jest on zgodny z językiem strony. Wpisując „pozycjonowanie Polska” zobaczymy wyniki zawierające to sformułowanie, ale też stworzone w języku polskim.

Jak jeszcze możemy zwiększyć liczbę wyświetleń?

Istotna może się okazać współpraca z innymi stronami, do których zamieszczamy linki w swojej treści. Najlepiej, jeśli będą one z nami powiązane. W przypadku bloga dotyczącego książek lub gdy prowadzimy księgarnię, mogą to być wydawcy lub pisarze. Jeżeli strona, do której wstawiamy odnośniki jest bardziej popularna to zwiększamy tym swoją widoczność. Takie działania nazywamy pozycjonowaniem organicznym.

Umieszczanie linków jest prostszym sposobem, jednak inne elementy pozycjonowania także muszą zostać zastosowane, by uzyskać lepszy efekt.